دستگاه حکاکی پرتابل لیزری
دستگاه حکاکی پرتابل لیزری

 

ساخت پرفروش ترین دستگاه حکاکی پرتابل لیزری

دستگاه حکاکی پرتابل لیزری یا قابل حمل همان دستگاه‌های ثابت برای کنده‌کاری روی سطوح فلزی و مقاوم می‌باشند. که روی زمین ثابت نشده، و در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بسیاری از مواقع ممکن است، قطعاتی که نیاز به کنده‌کاری دارند. وزن سنگینی داشته، یا حجم و اندازه آنها به گونه‌ای باشد. که نتوان آنها را برای حکاکی روی صفحه دستگاه قرار داد. در این شرایط بهترین راه‌کار حرکت دادن، دستگاه حکاکی روی قطعه مورد نظر خواهد بود.

به همین دلیل در این شرایط از دستگاه حکاکی پرتابل لیزری استفاده می‌شود، که دارای تنوع و کارایی بالایی بوده و سرعت آنها نیز تفاوتی با دستگاه‌های ثابت ندارد.

پارسیان صنعت حک گستر بزرگترین سازنده دستگاه حکاکی 

دستگاه حکاکی پرتابل لیزری

دستگاه حکاکی پرتابل لیزری دارای قلم از جنس تنگستن کارباید است، که سال‌ها با توجه سختی قطعاتی که می‌بایست حک شوند. دوام می آورند، طراحی ساده ، قابل حمل و فناوری نوین دستگاه حکاکی پرتابل، آن را به دستگاهی قابل اعتماد، کارآمد و سریع بدل کرده است.

دستگاه حکاکی پرتابل مگنتیک این قابلیت را داراست، که بدون نیاز به کامپیوتر و کمپرسور باد، تمامی نیازهای مرتبط با حکاکی را برای شما برطرف سازد. مارک زنی و حکاکی شفاف و عمیق که باعث ایجاد علائم دائمی می‌شود، و طول عمر حکاکی محصول را بالا می‌برد.

با استفاده از پایه الکترومغناطیس قوی که می‌توان برای دستگاه تعبیه کرد. برای حکاکی و مارک زنی قطعات بزرگ و غیر قابل حمل دیگر مشکلی برای ثابت نگه داشتن، دستگاه بر روی قطعات نخواهید داشت.

برای حکاکی روی سطوح ناهموار مانند لوله‌های بزرگ فلزی ، تیرآهن ها ،شاسی وبدنه خودروها، قابلیت تنظیم بالایی دارد. قابلیت حکاکی شامل حروف و اعداد انگلیسی و فارسی، گرافیک، آرم ، لوگو، سریال، متن دایره‌ای و نمادهای خاص را دارا می‌باشد.

از دستگاه حکاکی دستی می‌توان برای علامت‌گذاری به شناسایی قسمت ، شماره‌گذاری قسمت ، کدهای lot / shift / batch ، حکاکی پلاک ، نشانگر تاریخ و ساعت استفاده کرد.

عملکرد دستگاه حکاکی پرتابل لیزری

از نظر عملکرد و روش کنده‌کاری دستگاه حکاکی پرتابل لیزری هیچ‌گونه تفاوتی وجود ندارد. اصلی‌ترین تفاوت این دو گروه از دستگاه‌ها، منبع انرژی مورد نیاز برای آنها می‌باشد. به طوریکه در دستگاه‌های حکاکی دستی از کمپرسور هوا یا موتور برق و در برخی از نمونه‌ها از انرژی مغناطیسی استفاده می‌شود. از دیگر تفاوت‌های این دو گروه این است که، در نوع قابل حمل نمونه دستگاه‌های cnc مشاهده نمی‌شود. و از رایج‌ترین دستگاه‌های حکاکی دستی می‌توان به نوع لیزری و ضربه‌ای اشاره نمود.

مزایا و معایب دستگاه حکاکی ثابت و پرتابل لیزری

با توجه به کاربرد گسترده دستگاه‌های دستی حکاکی می‌توان پی به عملکرد و کارایی موثر این تجهیزات برد. از جمله مزایای این دستگاه‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

  • قابلیت حمل آسان و عدم محدودیت در محیط‌های قابل استفاده
  • کنده کاری آسان بر روی سطوح بسیار بزرگ و سنگین
  • قیمت ارزان‌تر نسبت به دستگاه‌های حکاکی ثابت

البته لازم به ذکر است که، این گروه از دستگاه‌ها با انرژی باد و کمپرسور هوا و همچنین موتور برق کار می‌کنند. و به عنوان یک محدودیت برای آنها می‌توان به عدم دسترسی به منبع انرژی دائمی اشاره نمود.

علاوه براین، دستگاه‌های حکاکی ثابت قدرت بالاتر و سرعت بیشتری در کنده‌کاری داشته، و برای حکاکی در تیراژهای بالا بهتر است. از دستگاه‌های CNC استفاده نمود، که در نوع پرتابل تولید نمی‌شوند.

موارد کاربرد دستگاه حکاکی پرتابل لیزری

  1. حکاکی و مارک‌زنی ماشین‌آلات
  2. حکاکی اتاق و شاسی خودرو – شماره و کدهای VIN ، شماره سریال و غیره.
  3. تجهیزات پزشکی
  4. کدهای فنی روی فولاد ، مس ، آلومینیوم و غیره
  5. صنعت نفت و صنعت گاز مانند حکاکی روی لوله
  6. و بیشتر ….

کارشناسان و کارکنان خدمات تخصصی این واحد، شما را از مرحله انتخاب محصول تا تنظیم و نصب دستگاه حک لیزر پرتابل، پشتیبانی خواهند کرد. با استفاده ار دستگاه حکاکی قابل حمل در تأسیسات شما ، هزینه‌های پیمانکاری را صرفه‌جویی می‌کنید. و منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها در دراز مدت خواهد شد.

 

دستگاه حکاکی پرتابل لیزری
دستگاه حکاکی ثابت و پرتابل لیزری

ماشین حکاکی دستی برقی

این دستگاه حکاکی پرتابل نقطه پین ​​ماشین‌های حکاکی فلزی دستی هستند، که از برق استفاده می‌کنند. در نتیجه برای کار با آنها نیازی به کمپرسور هوا یا کامپیوتر ندارید.

آنها با یک صفحه نمایش و نرم افزار پر سرعت در دسترس هستند. این نشانگرها از جدیدترین فناوری استفاده می‌کنند، و می‌توانند بر روی سطوح ناهموار و همچنین آنهایی که مسطح هستند علامت‌گذاری کنند.

بیشتر بدانید از : دستگاه حکاکی لیزری 

دستگاه حکاکی پرتابل سری HPS 130

این دستگاه‌ها از قدیمی‌ترین مدل دستگاه‌های پرتابل ضربه‌ای پنوماتیکی می‌باشد. که بیشترین فروش را در صنعت ایران داشته است.

توضیحاتی در خصوص دستگاه حکاکی پرتابل ضربه ای سوزنی

تنوع دستگاه حکاکی ضربه ای سوزنی

دستگاه حکاکی ضربه ای سوزنی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • دستگاه‌های حکاکی ثابت رومیزی
  • دستگاه‌های حکاکی پرتابل و قابل حمل ضربه‌ای سوزنی

موارد استفاده دستگاه حکاکی پرتابل 

استفاده از دستگاه حکاکی پرتابل زمانی صورت می‌گیرد، که قطعه مورد نظر دارای حجم یا وزن بالایی بوده و قرار دادن آنها زیر دستگاه‌های ثابت مقدور نمی‌باشد.در این موارد دستگاه حک لیزر پرتابل روی قطعه مورد نظر ثابت گردیده، و عملیات حکاکی به آسانی انجام می‌پذیرد.

مهمترین موضوعی که بایستی مورد توجه قرار بگیرد، این است که هیچگاه قطعه و یا دستگاه نباید در زمان حکاکی تکان بخورند.

در زمان استفاده از این سیستم، به دلیل اینکه قطعات سنگین هستند. و اصولا تکان نمی‌خورند ، پس لازم است که دستگاه بر روی قطعات فیکس شود.

نحوه فیکس نمودن دستگاه حکاکی لیزر پرتابل

برای فیکس نمودن دستگاه راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از راه‌ها استفاده از پایه‌های مگنتیکی و آهنربایی در دستگاه است. که با استفاده قدرت آهن‌ربایی به سطوح آهنی و گیرا جذب می‌شوند، و به سختی جدا خواهند شد.

نحوه دستگاه حکاکی پرتابل لیزر فلزات

منظور از دستگاه حک لیزر پرتابل، همان دستگاه حکاکی قابل حمل است. این دستگاه، دستگاه غیر ثابتی است که، به منظور کنده‌کاری بر روی سطوح فلزی و مقاوم به کار می‌رود. دستگاه حکاکی پرتابل روی زمین ثابت نشده است،  به همین دلیل در محیط‌های مختلف می‌توان از این نوع دستگاه استفاده کرد.

در واقع در مواردی که وزن قطعاتی که نیاز به کنده‌کاری دارند، خیلی بالا است. و یا در مواقعی که حجم و اندازه این قطعات زیاد باشد، و امکان این که آن قطعات را برای حکاکی روی صفحه دستگاه قرار داد وجود ندارد.

از دستگاه حکاکی پرتابل لیزری استفاده می‌شود، در این وضعیت‌ها، بهترین کار این است. که دستگاه حکاکی را بر روی قطعه مورد نظر، حرکت داد و عمل حکاکی را بر روی آن قطعه انجام داد. به بیان دیگر، دستگاه حکاکی پرتابل چون قابل حرکت دادن است، در بسیاری از مواقعی که استفاده از دستگاه حکاکی ممکن نیست.

مورد استفاده قرار می‌گیرد، و با کمک پایه الکترو مغناطیس قوی موجود در دستگاه حکاکی پرتابل که بر روی این نوع دستگاه حکاکی تعبیه می‌گردد. در هنگام حکاکی و مارک زنی قطعات بزرگ و غیرقابل حمل، دردسر خاصی برای ثابت نگه داشتن دستگاه بر روی قطعات ایجاد نخواهد شد.

دستگاه حکاکی پرتابل، تنوع زیادی دارد، و کارایی آن هم بالا است. سرعت دستگاه حکاکی پرتابل هم با دستگاه‌های ثابت، تفاوت خاصی ندارد. سوالی که در اینجا برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. این است که دستگاه‌های پرتابل و ثابت چه تفاوتی با یک دیگر دارند؟

از لحاظ عملکرد و شیوه کنده‌کاری و انجام عمل حکاکی، هیچ فرقی در دستگاه حکاکی پرتابل و ثابت وجود ندارد. و فرق اصلی این دو دستگاه حکاکی، منبع انرژی مورد نیاز برای آنها و وزن و اندازه آنها است. طبیعتا دستگاه حکاکی پرتابل هم به لحاظ وزن و هم به لحاظ اندازه، نسبت به دستگاه حکاکی ثابت، سبک‌تر و کم حجم‌تر است. چرا که در غیر این صورت، استفاده از آن بسیار سخت و حتی غیرممکن خواهد بود.

دستگاه حکاکی لیزر فایبر پرتابل

این دستگاه قابل حمل همچنین دارای مارکر لیزر دستی است. که برای حکاکی بر روی محصولات بزرگ فلزی طراحی شده، مجهز به سر اسکن با سرعت بالا که به شما امکان علامت‌گذاری سریع و پرتوهای لیزری دقیق را به شما می‌دهد.

  • محتوا مارک شده توسط دستگاه حک لیزر پرتابل یا قابل حمل
  • همه شخصیت‌ها و نامه های انگلیسی
  • همه شماره ها
  • زمان و تاریخ
  • بارکدها ، کدهای 2D و کدهای QR
  • گرافیک و آرم
  • نمادها و لامپ‌های ویژه
  • مواد مارک شده توسط دستگاه حکاکی لیزری قابل حمل

طیف گسترده‌ای از فلزات مانند استیل ضدزنگ ، برنج ، مس و غیره

  1. انواع فلزات نادر
  2. فلز روکش‌دار
  3. رزین اپوکسی
  4. مواد آبکاری
  5. لاستیک
  6. سرامیک
  7. پلاستیک مانند ABS ، PVC ، PP ، PE و غیره
  8. نشانگر لیزر دستی پاسخگویی به نیازهای مارک‌های
  9. طیف گسترده‌ای از صنایع
  10. الکترونیک
  11. تجهیزات برقی
  12. پردازش فلز
  13. سازها
  14. اتومبیل
  15. کالاهای بهداشتی

 

مقایسه دستگاه حکاکی پرتابل ضربه ای، لیزری

از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین انواع دستگاه‌های حکاکی دستی می‌توان به نوع دستگاه حکاکی پرتابل لیزری و ضربه‌ای اشاره نمود. نوع لیزری این دستگاه‌ها از لیزر فایبر و CO2 برای حکاکی روی سطوح مختلف فلز، سنگ، چوب و پلاستیک استفاده می‌کند، و به کمپرسور هوا نیاز ندارند.

بر روی این دستگاه‌ حک لیزر پرتابل صفحه نمایش موجود بوده و کار کردن با نرم افزار آن مشکل نبوده و براحتی می‌توان برای کنده‌کاری، مارک‌زنی ماشن‌آلات و قطعات، کنده‌کاری روی تجهیزات پزشکی و غیره از آنها استفاده نمود. از دستگاه حکاکی پرتابل لیزری برای کنده کاری روی زرین اپوکسی، انواع فلزات، سرامیک و پلاستیک و غیره استفاده می‌شود.

در مقابل، دستگاه‌های حکاکی ضربه‌ای دستی دارای قلم از جنس تنگستن بوده، و نوع مگنتیک آنها بدون نیاز به انرژی برق و کمپرسور هوا و به کمک انرژی مغناطیسی انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. علاوه براین، این دستگاه‌ها را باید در زمان کنده‌کاری به طور کامل روی قطعه مورد نظر ثابت کرد. تا حرکت دستگاه منجربه کاهش ظرافت کار نشود، که برای این کار از پایه‌های مگنتیک استفاده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی انواع دستگاه حکاکی پرتابل لیزری و ضربه‌ای کافیست با کارشناسان گروه حک گستر تماس بگیرید.

بیشتر بدانید از : خدمات حکاکی حک گستر 

در آخر باید اضافه کنیم، که تمامی دستگاه‌های حکاکی براساس کارایی و نیاز کارفرما قابل تقسیم است. تیم پارسیان صنعت حک گستر با بررسی و مشاوره بهترین و با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها را به شما ارائه خواهند داد.

جهت دیدن فیلم نمونه کار بر روی عبارت ( مشاهده فیلم ) کلیک نمایید.

جهت دریافت کاتالوگ دستگاه بر روی عبارت ( دریافت کاتالوگ ) کلیک نمایید.

سوالات متداول

دستگاه حکاکی پرتابل چیست؟

دستگاه حکاکی پرتابل یا قابل حمل همان دستگاه‌های ثابت برای کنده‌کاری روی سطوح فلزی و مقاوم می‌باشند. که روی زمین ثابت نشده و در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین دستگاه حکاکی دستی چیست؟

از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین انواع دستگاه‌های حکاکی دستی می‌توان به نوع لیزری و ضربه‌ای اشاره نمود. نوع لیزری این دستگاه‌ها از لیزر فایبر و CO2 برای حکاکی روی سطوح مختلف فلز، سنگ، چوب و پلاستیک استفاده می‌کند، و به کمپرسور هوا نیاز ندارند.

دستگاه‌های پرتابل و ثابت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

از نظر عملکرد و روش کنده‌کاری هیچ‌گونه تفاوتی در دستگاه‌های پرتابل و ثابت وجود ندارد. و اصلی‌ترین تفاوت این دو گروه از دستگاه‌ها، منبع انرژی مورد نیاز برای آنها می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *